כיצד לנהל עסק אונליין בשנת 2019

בשנים האחרונות נהיה פופולארי יותר ויותר להקים עסק שכל קיומו מתבסס באינטרנט. לצד זאת, גם עסקים בעלי סניפים פיזיים מתנהלים ברשת יותר ויותר. כאשר ניגשים לניהול עסק אונליין, חשוב להכיר בעובדה שכעת אנחנו לא מחכים שאדם יראו את סניפינו ברחוב וייכנס, כעת עלינו לשלם עבור קידום העסק שלנו לקדמת הבמה או לחלופין, להשקיע מאמצים רבים כדי להגיע לשם. אז איך עושים את זה נכון?

ניהול עסק אונליין

הדבר היחיד שבלעדיו עסק אינו יכול לגדול ולהתקיים הוא הלקוחות. החיסרון של ניהול עסק אונליין הינו שאנחנו לא ממוקמים במקום פיזי ולמעשה, המיקום הדיגיטלי שלנו ברחבי הרשת יכול להשתנות כל הזמן. היתרון בניהול עסק אונליין, הוא בדיוק כמו החיסרון. העובדה שאפשר להקים עסק מאפס ללא צורך לחכות שיתפנה מקום במתחם העסקים, היכולת להשתלט על מיקום טוב באמצעות מאמצים הינו רלוונטי רק לעסקים אונליין.

התפרסו על פני כמה מקורות תנועה

עם עלייתה של פייסבוק ובמיוחד לאור השנים האחרונות ועד ל-2019 לפחות, עסקים רבים נטשו את הקידום בגוגל ואת אתר האינטרנט שלהם ומנסים לקדם את עצמם בכל הכוח רק בפייסבוק. פייסבוק הינו כלי יעיל מאוד לפרסום שיכול להביא תוצאות יפות אך כאשר אדם ירצה לחפש אתכם, במידה ואתם לא קיימים בגוגל יהיה לו מאוד קשה למצוא אתכם. הדבר נכון גם בכיוון ההפוך, במידה ואתם מקדמים רק בגוגל, הן בקידום ממומן והן באורגני, אתם אמנם מקבלים תנועה רלוונטית מאוד לאתר (אנשים שמראש חיפשו את המוצר או השירות שלכם) אך אתם מפסידים קהל רחב שאינו מעוניין מאי אילו סיבות לחפש את המוצר או השירות שלכם בגוגל.

אדם שהינו לקוח פוטנציאלי רלוונטי לעסק שלכם אך לא מחפש את התחום בגוגל יכול לא לעשות זאת מכמה סיבות. סיבה אחת יכולה להיות שהאדם כבר לקוח של המתחרים ומרוצה מהשירות שלהם. על ידי פרסום בפייסבוק תוכלו להציג עצמכם בפניו ולהראות לו מדוע כדאי לו לעבור אליכם. סיבה נוספת הינה שיכול להיות שהאדם לא מודע בכלל לקיום השירות שלכם וצריך בכלל להציג בפניו מהתחלה את התחום (נשמע לא רלוונטי להרבה עסקים אך הדוגמאות רבות, קורסי הכשרה במקצועות שונים או חדשים, חבילות שירות או מוצרים שעדיין לא נראו ככמותם ועוד). באתר של דניאל זריהן ניתן למצוא מידע רב על התחום.

שמרו על מוניטין גבוה

שמכם הולך לפניכם, כאשר מדובר בעסק אונליין חשוב לנהל מוניטין טוב אך כיצד עושים זאת? חפשו את שמכם בגוגל ובדקו האם מופיעות תוצאות שליליות, במידה וכן נסו לדבר עם כותבי התוכן או בעלי האתר על מנת שיסירו אותם, במידה ואין הסכמה שווה לשקול לקדם תכנים חיוביים חדשים. חפשו את שמכם מידי יום או שבוע ברשתות החברתיות. חיפוש זה יוביל אתכם לכל הפורומים או הפוסטים בהם שמכם עלה וכעת תוכלו להגיב בהם ולהציג את צדכם בסיפור.

השארת תגובה