איך יוטיוב שינתה את עולם הפרסום

מי שחושב שיוטיוב אידאלית רק עבור צפייה בסרטים או שמיעת מוזיקה, כנראה שאינו מגיע מתחום העסקים והשיווק בפרט, וזאת כי מי שרק מבין מעט בתחום, יודע שיוטיוב בכבודה ובעצמה מנוע החיפוש המשמעותי השני בגודלו בעולם, ואכן עסקים רבים השכילו לשווק דרכה הרצאות, מוצרים, פרסומות וכדומה, כאשר התכנים מופצים בכל רחבי העולם, ואם ניזכר שהיא חברת הבת של גוגל, נבין שכוחה מאוד מהותי. מכאן שאם מבקשים להגדיל את מעגל הלקוחות, הרי שאחת התחנות הראשונות הינה יוטיוב.

קישורים

מאז שהשיווק הדיגיטלי נכנס לחיינו, אין ספק כי קידום ביוטיוב אידאלי במגוון היבטים, ופה נציין שיוטיוב העלתה שלב את השימוש בקישורים, כך שיחסית בקלות מתאפשר לשווק את המסר הרצוי בשלל אתרים שבהם "מסתובב" קהל היעד, משמע באופן עקיף מתאפשר להגדיל את היקף הצופים, כאשר בין היתר ממקדים את התוכן בהתאם למאפייני קהל היעד.

כל אחד יכול

ניתן לדבר רבות אודות נפלאות הפרסום ביוטיוב, אך ההישג העיקרי טמון בעובדה שכיום כל אחד ללא שום הכשרה יכול לפרסם, פשוט כי כל אחד יכול להסריט סרטון, לעלות לרשת ופשוט להתפרסם בתוך כמה ימים, ואכן תופעת "כוכבי יוטיוב" מדהימה, משנה מסלול חיים של לא מעט שחקנים, רקדנים, נגנים, זמרים, קומיקאים וכדומה.

שיווק ביוטיוב

לא עוד תכנים קונספירטיביים

גם יוטיוב כמו שאר החברות מכירות אותנו הגולשים היטב, אך כיום טוב לדעת שיוטיוב עדכנה ודייקה את מנגנון ההתאמה בין תוכן לגולש, כך שכיום ניתן לדעת שהתכנים יהיו פחות "מלכודת לחיצה" וקונספירטיביים, משמע מרוויחים פעמיים. פעם אחת כיוון שהתכנים יותר איכותיים (יותר משווקים בוחרים ביוטיוב כפלטפורמה אידאלית) ופעם שנייה הגולשים לומדים להעריך את התכנים שיוטיוב מציעה, ועל כן זורמים עם המידע ואף פחות ממהרים לחפש אחר אותו כפתור בצורת X שמכבה את הפרסומות. כיצד היא עושה זאת? היא כבר אינה רק מתבססת על כמות הצפיות, או על כמות הלייקים, אלא מתייחסת רבות לזמן השהייה של הצופה בסרטון, וזאת נעשה באמצעות שיתוף פעולה מלא בין עורכי תוכן ומכונה ללמידת תוכן.

הזדמנות פז

לאור הדברים, יוטיוב שינתה את עולם הפרסום בכך שהיא דייקה אותו, הטיבה אותו ובאופן כללי הפכה את חווית הגלישה וחווית הפרסום להרבה יותר מדויקת ויעילה, וזאת מבלי להוציא כספים מיותרים עבור שיווק, מבלי לעבוד קשה ומבלי שקהל הגולשים ירגיש חנוק מעודף מידע שאינו באמת רצוי. כמו כן, ככול שהתהליך ימשיך, כך יותר תכנים יופצו כראוי וכמובן שיותר אנשים יקבלו הזדמנות מדהימה לקבל תהודה כה חשובה עבור התחלת הדרך העסקית. מה נותר? ללמוד את התחום, כי בכול זאת ככול שתעמיקו ברזי השיווק ביוטיוב, כך תבינו איזו הזדמנות פז עומדת מולכם, הזדמנות שלהבדיל ממגוון הזדמנויות אחרות נוח ליישם לבד וללא מעורבות של יועצים חיצונים.

קראו עוד על 5 סדנאות שלא הכרתם בעולם העסקים

השארת תגובה