סגרו את העסק בתקופת הקורונה? דווקא ההפך: יש עסקים שהצליחו בזמן המגפה

תקופת הקורונה שהחלה בסוף שנת 2019, הייתה יריית הפתיחה ללא מעט קשיים חברתיים ואישיים אצל קבוצות ואנשים רבים. נראה כי בהיבט האישי, הקשיים הרבים היו של אנשים שמצאו את עצמם זמן רב בבית ושל אלו שיצאו לחל"ת ואיבדו את עבודתם כתוצאה מהמשבר. העולם העסקי חווה גם הוא טלטלה של ממש ונראה כי ההגבלות שהגיעו עם המגיפה גרמו לקשיים רבים לעסקים רבים כאשר למרבה הצער יש גם לא מעט עסקים שפשטו רגל ונאלצו לסגור. זוהי למעשה תמונת המצב הרווחת לגבי העסקים בישראל ובעולם, אבל האם ידעתם שיש כאן בארץ לא מעט עסקים שדווקא פרחו בזמן המגיפה וניצלו את השינויים לטובתם? למען האמת כל בעל עסק צריך להיות ערוך תמיד לשינויים ולגלות יצירתיות בכל שלב, והעסקים שדווקא הצליחו בתקופת הקורונה מדגימים בצורה הכי טובה איך עושים את ולמה זה כל כך חשוב. אנחנו רוצים לדבר קצת התופעה ולהסביר איזה עסקים בדיוק הצליחו לעשות את זה ואיך, אבל קודם כל כמה מילים על עסק אחד ספציפי שעשה זאת ששווה להכיר.

מזרני גטה – להפוך את הלימונים ללימונדה

כדאי שתדעו כי המותג הישראלי החדש "גטה מזרנים" שקם לפני כמה שנים הוא אחת הדוגמאות המעניינות להצלחה של עסקים דווקא בזמן משבר הקורונה. ההצלחה נובעת משילוב מנצח של הבנה של אופי החיים של הישראלים בתקופה הזו דרך התאמה ושינוי של אופן השיווק והמכירה. קברניטי החברה הבינו שבתקופה הזו כמעט כולם נמצאים בבית ולא יוצאים וראו עד כמה חשוב לאנשים לשדרג את ההנאה מהשהייה בין כותלי הבית. הקמפיין הפרסומי באותה תקופה התמקד בזה, כאשר במקביל עברה החברה, שעד כה מכרה את המוצרים שלה בעיקר באופן פרונטלי, למכירה של המוצרים אונליין עם משלוח עד הבית. בגלל החשש של אנשים רכישת מזרן ללא התנסות, הם הציעו 100 לילות ניסיון ללא התחייבות, ובגלל שמדובר במוצרים איכותיים למדי, נראה כי לקוחות רבים היו מרוצים, מה שהגדיל את נפח הפעילות של החברה. בהחלט יש מה ללמוד.

 סגרו את העסק בתקופת הקורונה? דווקא ההפך: יש עסקים שהצליחו בזמן המגפה

איזה עסקים דווקא פרחו בתקופת הקורונה?

מקובל לחשוב שהעסקים שהתקשו היו בעיקר מסעדות ועסקי הסעדה (הם סבלו מקשיים עוד לפני המגפה) וזה אכן כך במקרים מסוימים, אבל דווקא עסקים רבים בתחום הזה דווקא כן הצליחו. איך? ובכן, בעיקר מתוך הבנה של אופי הפעילות הרצויה והסתגלות מהירה לשינויים. עסקים רבים החלו לעשות משלוחים, מסעדות רכשו פוד טראקס ועברו מיישוב, קבוצות הפייסבוק התעוררו לחיים ונראה כי נוצרה נישה של ממש לתקופת הקורונה. המסעדנים שהבינו שזה שאנשים לא יכולים לשבת במסעדות, זה לא אומר שהם לא רוצים להתפנק עם אוכל ומטעמים, הצליחו למנף בהחלט את ההגבלות וההתניות השונות. למרבה הצער יש גם בהחלט סוגים של עסקים שפשוט לא יכלו להתאים את הפעילות שלהם לתקופת הקורונה כמו אולמות האירועים והמציאות מראה שלא כל עסק הצליח לעמוד בזה.

להיות מוכנים לשינויים

הנקודה העיקרית שצריך לקחת מכל התקופה הזאת, היא כל עסק ולמעשה גם כל ארגון, משפחה ואפילו אדם יחיד, יחוו הרבה פעמים בחיים שלהם שינויים ואילוצים חיצוניים שלא תלויים בהם. מי שיקפא על השמרים וימרר על רוע הגזרה כנראה לא יתקדם לשום מקום, אבל מי שישכיל לנצל את החסרונות לטובתו ולהפוך אותם ליתרונות, יוכל להצליח איפה שאחרים עדיין נכשלים. השינויים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואנו צריכים לחבק אותם ולקבל אותם בברכה ורק כך נוכל לצמוח ולגדול.

שאלות בנושא  סגרו את העסק בתקופת הקורונה? דווקא ההפך: יש עסקים שהצליחו בזמן המגפה

 סגרו את העסק בתקופת הקורונה? דווקא ההפך: יש עסקים שהצליחו בזמן המגפה

למידע נוסף על  סגרו את העסק בתקופת הקורונה? דווקא ההפך: יש עסקים שהצליחו בזמן המגפה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות