רמי לוי רוכש את רשת גוד פארם, האם אנחנו נרוויח מהמהלך?

כיום אין מי שלא מכיר את רשת הסופרים של רמי לווי, אך לא כולם יודעים שהוא פועל ומתרחב במישורים נוספים, קרי בנישה הסלולארית ובתי הקפה, כאשר הפעם הוא פלש לתחום הפארמה – הוא רכש את רשת "גוד פארם", כך שאם עד לא מזמן הרשת מנתה כ8 סניפים בלבד, הרי שתוך שנה הרשת מחזיקה ב18 סניפים מצליחים. מכאן שאין שאלה שרמי לוי רואה ב"גוד פארם" השקעה כדאית, אך גם טוב לדעת שאנו הצרכנים מרוויחים, ולו כי ככול שיש יותר תחרות, כך המחירים יורדים והצרכן זוכה ליהנות מבחירה חסכונית – מה, בכמה והיכן לרכוש.

יתרון יחסי

מול "גוד פארם" קיימת רשת סופר פארם ורשת Be . שתי הרשתות לבדן מחזיקות בעשרות סניפים שפזורים בכול רחבי הארץ ושמצויים במקומות נחשקים, קרי קניונים ומרכזי קניות חשובים. עם זאת, ידוע שכל עסק צריך למצוא את היתרון היחסי שלו, ופה רשת "גוד פארם" מחזיקה בקלף מנצח – היא אומנם לא מציבה חנויות ביעדים מרכזיים, אך היא כן מציעה לצרכן מחירים מוזלים, ולעיתים זולים באופן משמעותי, וכעדות לכך נציין שכיום רמי לוי תקשורת מציע שירותי גלישה מוזלים וכדאיים. כמו כן, לעומת שתי המתחרות, רשת "גוד פארם" אינה מחזיקה בכל מוצרי הטיפוח שקיימים, אך היא כן מחזיקה בתכולה בסיסית ואיכותית. מכאן שאם נחפש שמפו לתלתלים ששייך לחברה מסוימת, מאוד יתכן שנצטרך לרכוש חלופה, אך כאשר חוזרים להיבט הכלכלי, שוב מבינים שמדובר ביעד חסכוני.

גוד פארם

בקרוב אצלכם

כבר כיום ניתן להכריז שהצרכן הפרטי הרוויח בגדול, וזאת כי בזכות הרכישה נפתחו כעשרה סניפים נוספים, כך שניתן רק לשער שתוך שנה ייפתחו סניפים נוספים, כאלו שיגיעו גם לסביבה שלכם. כמו כן, כיון שרשת "גוד פארם" ידועה במחיריה הזולים ומוגדרת כרשת "לואו קוסט", רק הגיוני שהרשתות המתחרות יחושו מאוימות ועל כן גם כן יוזילו מחירים.

לא משלמים מעבר

מי שלא ביקר בסניף של רשת "גוד פארם" סביר להניח שאינו מכיר אותה, כי לעומת סופר פארם, רשת זו אינה משקיעה בשיווק. היבט זה משפיע באופן ישיר על מחירי המוצרים, וזאת כי המחיר אינו כולל הוצאות שיווק (ולא תשלומי שכירות גבוהים). מכאן שהצרכן זוכה לדעת שהוא משלם רק על מה שהוא מקבל – נטו על המוצר ולא על נדבכים שאינם אמורים לעניין אותו.

אליה וקוץ בה

אם נסכם, נציין שניתן ללמוד רבות מהסופרים של רמי לווי. כיום אנשים יודעים שאם הם יכנסו לסניף של רמי לווי ואם הם יכנסו לסניף של סופר מתחרה, הרי שאולי הם ישלמו את אותו הסכום, אך מהסופר של רמי לווי הם ייצאו עם עגלה יותר מלאה, ולו כי המחיר הזול מאפשר לרכוש יותר. מכאן שפה מצוי היתרון הגדול והחיסרון היחסי – לקוחות "גוד פארם" יודעים שהרשת מציעה סל קניות יותר זול, אך מצד שני עליהם להיזהר שהמחירים הנמוכים לא יפתו לרכוש יותר מהרצוי.

השארת תגובה